pátek 16. prosince 2011

pátek 9.12.2011 - Potápění Hikkaduwa

Dnes dopoledne jsem si dal dva ponory. Byli jsme česko-kanaďansko-indická trojka + tlustý vysmátý divemaster. Šárka jela s námi na lodi, tak si alespoň udělala výlet a hlavně na mě dala pozor - hlídala mi bubliny. A ze mě jich šlo nejvíc, takže mě divemaster poslal nahoru o deset minut dřív než ostatní. Bylo mi to líto, ale když jsme si pak s ostatníma podle tabulek spočítali, že oni právě o těch 10 minut přesáhli bezpečnou délku ponoru bez dekomprese, byl jsem nakonec rád. Lidi z Poseidon diving station se tváří jako profíci, ale tohle byla očividně chyba divemastra, který nám pak ani nepomohl s vyplněním ponorů do deníku. Jinak ponory se mi moc líbily, i když se žádné zářivé korály nekonaly: viditelnost 10 metrů, korálů poskromnu. Druhý ponor byl k vraku Earl of Shaftesbury, který byl pěkný a plavalo v něm miliony docela velkych ryb, ze kterých oči přecházely. Večer jsme zašli do města na velké nákupy - kupodivu hlavně pro mě: plavky, košile, fukční trička, trenky, trence. Trpěl jsem u toho (v obchodě s košilema jsem si chodil orazit k výfuku klimatizace v prvním patře), ale mám toho spoustu. Dnes jsme se zaměřili na kvalitnější zboží: košile Emerald (které nosí i národní kriketové družstvo) dvě za 2570lkp - cena téměř nesmlouvatelná, kvalitní funkční trička ze Singapuru, dvoje kvalitní spoďáry a dvoje srílanské obyč trenky dohromady za 3600lkp - opět usmlouváno jen o pár stovek. K večeři jsme si opět dali roti (jedna porce pro oba až moc - cena 100lkp!) a dvě pivka z liquor shopu (130 za jedno +30lkp záloha) na patře před cizím pokojem s výhledem na moře. Mysleli jsme že v pokoji zrovna nikdo není, ale asi po hodině a půl vylezl ven kluk s holkou a koukali na nás tak... no zastyděli jsme se, ale zůstali jsme sedět, když jdou stejně pryč. Přemýšleli jsme, jak to uděláme zítra. Původně jsme už dnes odpoledne měli jet do Negomba, ale nechtělo se nám odstud. Náš let je v neděli (pozítří) ale ve 4:40 ráno. Jedna možnost byla dojet zítra kolem šesté až na letiště a tam strávit noc. Vyhrála ale varianta dojet v 6 do Negomba, ubytovat se, ještě trochu se vyspat nebo alespoň natáhnout záda a ve dvě ráno chytnout tuktuka na letiště. Doufám, že budou jezdit. Navíc bude úplněk a to se tu prý dost slaví, tak snad bude alespoň nějaký řidič střízlivý.
PS: Zaměstnanci potápěcího centra pracují v Hikkaduwa od listopadu do března a od dubna do října pracují na základně v Trincomalee - presně podle toho, jak se střídají monzuny. Tam kde je období dešťů, zavřou potápěcí centrum na půl roku a přesunou se na druhou půlku ostrova.

Žádné komentáře:

Okomentovat